3 Temmuz 2017 Pazartesi

Fethiye Gezi Rehberi

Yaz mevsimine yakışan en güzel yerlerden biri Fethiye. Bende bu sene tatil rotamı Fethiye'ye çevirdim :) Öyle güzel yerler görüp,keşfettim ki anlatmam imkansız. Bir çoğunuz gitmiş, bir çoğunuz gitmemiştir belki. Her anı fotoğrafladım her gün için güzel anılar biriktirdim. Geçtiğim yollar ve hikayeleri, "ohh bee dünya varmışlarım" huzur dolu, şehrin karmaşından uzaki sahici gülüşler, ütüsüz pantolonlar, bronzluğun makyaj olduğu çok güzel bir tatil geçirdim diyebilirim. Dileyene Kabak Koyu, dileyene Kelebekler Vadisi, isteyene ÖlüdenizBelcekız veya Faralya. Hangisine giderseniz gidin huzurlu bir tatil vadediyor Fethiye.
Mavinin 50 tonunu geçtiğimiz yıl Kaş tatilinde görmüştüm Link; Kaş Rehberi ve tam bir balık burcu, yüzmeye bu kadar düşkünken bir 50 tonunu daha Fethiye'de gördüm. Yeşil ve mavinin her tonuyla karşı karşıya kalacağınız bir çok koy var ve tam bir yeryüzü cenneti hepsi.



Ölüdeniz'de mavinin en güzel tonlarında terapi yaptım diyebilirim. Burası dünyanın en güzel yerlerinden biri, aynı zamanda Avrupa’nın en iyi 10 plajından biri. Mavisi de, yeşili de, gün batımındaki kızıl mor rengi de büyüleyici. Giris,otopark sezlong semsiye ücretli. Giriş ücreti; 6 TL Şezlong/şemsiye; 30TL (2 kişi)
Fethiye Saklıkent Kanyonu, yakın tarihte keşfedilmiş, gizli cennetlerden biri. Uzunluğu yaklaşık olarak 15 Km’yi bulan kanyonda, şiddeti yüksek bir akıntıya sahip, oldukça soğuk bir akarsu bulunuyor. Başlangıç noktasında lastik ayakkabı kiralamazsanız terlikleriniz kopabilir. 15 dakikalık yürüyüş sonrasında küçük bir şelale karşınıza çıkacak. Yok ben yapamam demeyin ve kendinizi şelalenin altına bırakın :) Saklıkente ulaşmak için otogarın önünden hareket eden saklıkent fethiye dolmuşlarıyla, kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Dolmuş kişi başı 11TL, Giriş ücreti;6 TL
Neredeyse belinize kadar buz gibi suya gireceksiniz mümkünse mayo ya da şort giyin. Cebinizde telefon..vs varsa arabada bırakın derim.
Turunç Pınarı Koyu Fethiye'nin doğal güzelliklerle dolu koylarından biri. Turunç Pınarı Koyu ismini çevresinde bulunan turunç ağaçlarından almış. Ulaşım ise sadece tekne ile gerçekleşiyor. En az 5 yerde yüzme molası vererek Ege’nin masmavi sularında yüzme imkanı yakalıyorsunuz. Tekne tur fiyatları ise 50TL'den başlıyor. İçinde öğle yemeği ve akşam üzeri meyve servisi yapılıyor.
Bir diğer sakin koy ise Kıdrak koyu. Etrafı yeşilin her tonunu sunan çam ağaçlarıyla çevrili ve bölgenin en gözde kamp yerleri arasındadır. Buraya da yine Fethiye Merkez ya da Ölüdeniz'den kalkan dolmuş ile ulaşım sağlayabilirsiniz.
Daha gezilmesi gereken bir çok yer vardı ancak 5 güne bu kadar sığdırabildik :) Babadağ’dan atlayan yamaç paraşütçülerini ise sadece aşağıdan izleyebildim cesaret edemediğim için ama herkesin tek söylediği bir şey vardı "Mutlaka dene" ama olmadı :)
Biz Fethiye Merkez'de kalmayı tercih ettik her yere ulaşım kolay olsun diye. Ancak benim sizlere tavsiyem mutlaka araba kiralamanız. Dolmuşlar ile hem zaman uzun oluyor hem de sadece yol parası oldukça fazla. Fiyatlar 5TL-15TL arasıdeğişiyor gideceğiniz yere göre.
Bir sonra ki tatil rotasında görüşmek üzere. İnstagram üzerinden takip etmeyi unutmayın :) Pelin Kudret

1 yorum: